HÚSOS 2010. XVIII. évfolyam 5.szám
IPARÁGI
TÜKÖR

Herz szalámi és vastagkolbász

Dinamikus, elegáns kampánnyal vétette észre magát szeptemberben a polcokra visszatérő Herz termékcsalád. Az ütős marketing bizonyára segítségére lesz a kétéves kihagyás után újra kapható csemege szaláminak és társainak, hogy a vásárlók kegyeit elnyerjék. A Bonafarm csoporthoz került márka vélhetően megint elfoglalja méltó helyét a hungarikumok között.

A Herz termékek számára a gyártó olyan fogyasztói csoportot választott - olvasható a kereskedők számára készített tájékoztatóban -, amely márkahű, a gazdasági válság ellenére is megfelelő vásárlóerővel rendelkezik és fontosabb számára a minőség, mint az ár. Ez világos beszéd, a fejlesztők elsősorban jól kereső fiatalokra, fiatal házasokra gondoltak, akik „hajtanak” az új trendekre, fontosak számukra a státuszszimbólumok, és kedvelik az újdonságokat. Ezt tudja a megújult Herz! Minőségi alapanyag, modern csomagolás, kifinomult ízvilág keresi a maga fogyasztói körét, és bizonyára meg is találja. A márka feltűnése elsősorban nagyvárosokban, kedvelt turisztikai helyeken és a színvonalas vendéglátásban várható, és minden más helyen, ahol olyan emberek fordulnak meg, akik nem sokat, hanem finomat szeretnek enni.

Mint ismeretes, szalámit Itáliában, Bologna és Verona környékén, valamint Tirol olaszok lakta falvaiban készítettek először. A Herz márkanév Herz Ádám hajózási vállalkozó nevéhez fűződik, aki miután olasz mesterektől eltanulta a szalámi-készítés fortélyait, 1888-ban Pesten gyárat alapított. A hajós számítása bevált, a szalámija nagy karriert futott be itthon és a nagyvilágban.

Személyes találkozásom az új Herz termékcsaláddal egy vacsoránál történt, ahol társaságban „csipegettük” a magukat kellető szalámi és vastagkolbász szeleteket. Nekem legjobban a Felizzo szalámi ízlett, amelynek mediterrán jelleget kölcsönöz az olaszos fűszerkeverék, karakterét jól kiemeli a fokhagyma és a bors. A másik termék, ami szerény megítélésem szerint sikerre van ítélve, a csípős vastagkolbász. Nevéhez híven kifejezetten csípős ízű, az alapanyaga sertés- és marhahús. Egy felturbózott szendvicsből kihagyhatatlan, igen jól lehet vele alapozni különféle italokhoz. Ínyencek körében bizonyára sikert arat a chorizo, az andalúz fűszerezésű kolbászspecialitás, illetve a nemespenész borítású csemege szalámi. Könnyen megjósolható persze, hogy a Herz termékcsalád többi tagjai is utat talál - ha élhetünk a szójátékkal - a fogyasztók szívéhez.

Fanni